lauantai 4. huhtikuuta 2009

Toimin aurinkoenergialla

Rakastan tätä auringonpaistetta (varsinkin kun Suomesta kuuluu kokoajan lumisia uutisia) ja kevään tuoksua!! Tällä säällä ei oo kiva istua sisällä, joten on kiva, et tekemistä on riittänyt. Torstaiaamuna kävin avaamassa itelleni unkarilaisen Hannan avustuksella pankkitilin. Viikon päästä pitäis olla saksalainen pankkikortti, jota vinguttaa. Kaikista parasta oli, kun Hanna suositteli mulle sitä pankkia, se sai tilata itelleen jonkun lahjan! Hanna valitsi sauvasekottimen, lupas pitää pirtelöbileet, kunhan se postissa saapuu :) Loppupäivän vietin kierrellen keskustaa. Mulla oli oikeesti asiaakin, kun huomasin, että olin unohtanu mun juoksutopin pois matkalaukusta (en kyllä ymmärrä, mihin sohvan alle se on voinu jäähä..). Onnistuin kuitenkin löytämään kaikki just mun kukkarolle sopivat kaupat, Luis Vuittonista Chaneliin. Jotain ostettavaa kuitenkin löysin! Yks myyjämummo meinas vaan suuttua mulle, kun Visa-kortin ja kuitin allekirjotukset ei täsmänny täydellisesti. Täällä pitää siis näköjään keskittyä myös kuitteja allekirjottaessa.. Juoksutopinkin löysin Niken kaupasta, jossa oli kaikki vaatteet alennuksessa. Oisin niin halunnu kaiken sieltä! Kaupunkikierroksen kohokohta tais kuitenkin olla cookies-jäätelö! Mun mitään suklaata täällä tarvitse syödä, kun voin elää irtojäätelöllä ;)

Perjantai-iltana meidän saksalainen kämppis laitto meille ruokaa, joka oli ihan tosi hyvää. Israelilainen kämppis vielä siunas meidän sapatin aloittavan aterian heprean kielisellä rukouksella. Tykkään tästä monikulttuurisuudesta! Jatkettiin iltaa Sternschanzen kaupunginosaan, joka oli tosi viihtysä; täynnä kahviloita, pikkukauppoja, taidegallerioita, 2nd hand -kauppoja jne...Sinne täytyy päästä tutustumaan vielä paremmin. Löydettiin sattumalta joku ihan hyvä keikka. Hassua oli, et ihmiset istu rivissä, ku missäkin konserteissa. Mä halusin seisoa, et ois ollu ees vähän enemmän keikkafiilistä. Meidän rupes tekemään mieli tanssimaan ja lähdettiin etsimään tietä kohti the bilealuetta St. Paulia ja Reperbahnia. Voivoi. Se alue näyttää sieltä, et vaan astumalla sisään johki tissibaariin saa kaikki mahdolliset taudit.. Vastaankävelevät transut oli kuitenkin varsin viihdyttäviä (kuten kaikki villkuvat neonvalotkin) ja mikä parasta, humalaisimmat vastaantulleet oli luonnollisesti suomalaisia turisteja! Loppujen lopuksi löydettiin kuitenkin mukava baari, jossa oli nurkassa iso ilmapatja, joka toimi pomppulinnana!! Musiikki oli myös huippua; oon aina halunnu päästä tanssimaan Arctic Monkeysien tahtiin :).

Tänäaamuna lähdin Effyn ja Hannan kanssa tutustumaan Sternschanzelle ison ulkokirpparin tarjontaan. Itse löysin hauskan sudenkorentorintakorun (tosin pikkukaupasta kirpparin laidalta) ja tykästyin alueeseen kovin! Iltapäivällä kävin kauempana halvemmassa supermarketissa ruokaostoksilla. Oon sitä mieltä, että saksalaiset syö epäterveellisesti! Makkaraa ja pullaa vaan kokoajan. On vielä vaikee löytää kaupasta sellasta ruokaa, mitä haluaa... Täytyy ottaa tää kulinaarisen seikkailun kannalta ;).

Oon todellakin ihan turistina täällä liikenteessä. Effy jo nauraa mulle, kun joka toinen sana, minkä sanon on "Ooo!". Olen siis juuri nähnyt jotain kovin hienoa/mielenkiintoista/uutta/jännää/muuten vain erikoista. Kaikesta innostuminen onkin ollu mulle aina niin kovin vaikeeta ;). Mutta täytyy sanoa, että aika "Oo!:lta" tämä alku onkin näyttänyt! Haaveilin tänne tullessa, että pääsen kiertelemään juuri kirpputoreja ja pikkuputiikkeja keskustan HM:n sijaan, kummallisia keikkoja ja kuppiloita yökerhojen sijaan.. Eiköhän noita kaikkia vielä tähän neljään kuukauteen mahdu, mutta juuri nyt olen hyvin tyytyväinen tähän!:)

P.S Tarkoitus oli laittaa tähän joku kuvakin mukaan, ettei oo ihan niin tylsän harmaata.. Mutta kyllä, HETI ensi kerralla ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti